#Всесвітній_день_читання__в_голос.
Мета Всесвітнього дня читання вголос полягає у тому, щоб надати можливість людям в усьому світі відчути, яке це насправді задоволення - просто читати вголос для інших; щоб нагадати усім про те, що освіта є одним з основних прав людини і це право має кожна людина у світі. Також мета цього свята - зацікавити дітей та підлітків у читанні книжок уголос разом з друзями та спонукати їх до обговорення змісту. В цілому, свято має надихати дітей і дорослих просто більше читати і спілкуватися між собою. До того ж, таке заняття не тільки сприятиме тому, що дитина читатиме більше книг, а також поповненню її словникового запасу.
Вже протягом 12 років у різних країнах світу відзначається Всесвітній день
читання вголос. Учасники акцій, присвячених цьому дню, обирають книжку на свій
смак, знаходять зацікавлену аудиторію і просто читають вголос. Цю ініціативу
вже підхопили мешканці 173 країн. Цьогоріч Всесвітній день читання вголос
припадає на 2 лютого.
Свято спрямоване на те, щоб спонукати молоде покоління до читання книжки
вголос разом із рідними, або друзями, обговорювати зміст твору, ділитися
враженнями та думками стосовно прочитаного. В цілому, свято має надихати дітей
і дорослих просто більше читати і спілкуватися між собою.
Наукові дослідження доводять — простий ритуал читання казки на ніч дасть
дитині змогу стати значно розумнішою, добрішою та кмітливішою.
За статистикою, батьки дітей старшого віку читають їм значно менше, або й
узагалі пемпбіірестають це робити в початковій школі, адже дитина вже вміє
читати сама.
Але насправді рівень читання очима в дитини часто відстає від рівня
розуміння тексту на слух. Самостійно часто дитина готова читати тільки прості
історії, а в дорослому виконанні розуміє і «Хоббіта», і «Гаррі Поттера».
Чому ж все-таки варто продовжувати
читати дітям вголос?
Тому, що читання сприяє розвитку:
Діти, яким читають, чують складнішу лексику, що збагачує словниковий запас
слів та розуміння складних речень.
Читання допомагає дитині отримати емоційний досвід. Уміння зрозуміти точку
зору іншого, його мотиви — дитина психологічно розвивається, поки їй читають.
Під час читання мозок проявляє сильну активність в тих частинах, які
пов’язані з розповідним розумінням і візуальними образами.
Коли дітям розповідають про єдинорога, який скакав на хмаринці, дитина
вмикає уяву: уявляє хмаринку, малює подумки єдинорога і навіть створює якусь
схему його танцю. Для мозку є багато цікавої роботи.
Багато батьків і фахівці розповідають, наскільки нині зіпсувалися діти:
труднощі з увагою, гіперактивність, кліпове мислення. Хоча, можливо, замість
того, щоб нервувати, ми могли б просто взяти в руки книгу. Є наукові дані, які
свідчать про сприятливий вплив батьківського читання на поведінку дітей. Воно
допомагає знизити ризик розвитку проблем з увагою і гіперактивністю.
Слухати, як батько, який час від часу намагається задрімати, читає про
пригоди — важка праця. Не тільки тому, що весь час потрібно когось будити, а й
тому, що потрібно утримувати в пам’яті всіх поганих персонажів, усі можливі
шляхи порятунку (щоб підказати, якщо що), ну й події попередніх восьми томів. І
ця праця не проходить для дитини даремно.
Взагалі, зв’язок пам’яті та читання вголос зафіксували в людей, які самі
читали вголос. Вважають, що на пам’ять слухачів це впливає не менш позитивно.
Так, серед усіх занять, якими ми можемо порадувати дітей, читання — одне з
найбільш чудових. Воно захоплює. Переміщує нас у просторі та часі. Дає змогу
зупинятися та спілкуватися, сміятися та сумувати, обійматися або стояти на
руках. А крім того, ви в процесі працюєте живою рекламою читання. Тож читайте
дітям навіть тоді, коли вони вже навчилися читати, щоб і вони в подальшому
житті читали своїм дітям.
Немає коментарів:
Дописати коментар